04/05/2012

Karenah Perempuan #1

Bismillah.

Dear journal,

  Tak kira la perempuan sebagai anak, sebagai mak, sebagai kakak, sebagai member, or even sebagai girlfriend atau isteri, pernah tak berlaku insiden macam ni dalam hidup korang?

  Dan untuk laki, pernah tak korang terkena situasi macam ni?









DAN, situasi ini.




    
  Kesimpulannya, orang perempuan ni sebenarnya golongan yang suka memujuk dan dipujuk.

  Kepada lelaki yang tak pernah terkena, korang bakal terkena, wakaka! Kecuali kalau korang gay. Atau korang jumpa perempuan yang terlalu matang.

  Jap, orang perempuan ada ke yang jenis takde dalam situasi kat atas ni?
   


66 comments:

  1. erks...saya biasa ada dalam situasi kedua yg kat bawah tu..mula2 saya tak marah..tapi bila orang asik tnya banyak2 kali saya akan rasa mcm nak marah..hahaha

    ReplyDelete
  2. aaaa...situasi pertama yg kat atas tu pun saya dah biasa kena...=.="

    ReplyDelete
  3. hahahaha.. agaklah..

    tapi kdg2 mang tak marah pun org igt marah.. tp bila betul2 marah buat tak kesah lak.. ni mmg nak kena lah.. heee~~~

    ReplyDelete
  4. oh selalu la. hekhekhek.. sampaikan last2 org tu plak yg merajuk. tujuan sebenar nak minta utk dipujuk tp kita lak yg kena memujuk. hihi..
    mengada2 eh mcm tu? :)

    ReplyDelete
  5. memang dah fitrah perempuan suka dipujuk sebab itulah mereka special! perempuan kuat merajuk sbb dorang guna otak kiri dn kanan skali..senang je nak pujuk kalau perempuan merajuk nak2 mak2 kita..just guna reverse psikolog..lama2 oklah! :D

    ReplyDelete
  6. haha.. hmm.. x pnah kna lagi.. tengok la nnti mcm mana...

    ReplyDelete
  7. yup! itu saya.. bukan golongan seperti di atas.. hehe :)

    ReplyDelete
  8. bini aku tak camni sis..angin dia pelik sikit..tak payah pujuk kalau dia marah dan dia takkan pujuk kalau aku marah..tu yang lambat baik kalau gaduh..kepala berangin..ekeke..

    ReplyDelete
  9. Salam sis..hehehe, tergelak lana dibuatnye :p

    mostly,hampir suma pempuan yg lana pernh jumpe, lgi2 yg sbya cam lana, memang ada perangai camni, kih3.

    memg stuju, pda lelaki yg tak prnh kena, diorg memg bkl terkena,ahahaha.

    Salu,sebabnya, sensitif tak bertempat..lana rasa la :)

    ReplyDelete
  10. hahaha, kelakar giler...rasanya bukan suka memujuk & dipujuk tapi mengada-ngada (hehehe, gurau jewr!!)...

    rasanya, perempuan kena sedar yg kalo dorunk berperangai mcm ni, alamatnya makan hati la gamaknya...lelaki tak suka berdolak dalih, so better terus terang jewr...kan senang...

    ReplyDelete
  11. perempuan mmg complicated...heee~~

    susah nak faham perempuan. kita sbagai perempuan pon xpaham golongan sndiri....^^

    ReplyDelete
  12. pening kepala dpat prempuan yg mcm nie..

    ReplyDelete
  13. haha.prempuan memang cenggituh !!

    ReplyDelete
  14. hahahahaha so true!!!

    ReplyDelete
  15. SIS Ai...SATU KOMEN JE.

    MEMANG BETUL! :)

    ReplyDelete
  16. adalah benar sekali. haha

    jom singgah: entri sedih
    http://pemudattbc.blogspot.com/2012/05/berakhir-sudah.html

    ReplyDelete
  17. dem3

    memang ini aku

    cis mcm ne ley kantoi ni

    ReplyDelete
  18. Iman Lurv Islam :
    Wakaka! Bila bro ckp mcm tu, sy agk2 bro ni tak prnh brcinta kan? Hahaha! Takpe3.. Bro mula2 msti akn rungut pening kpala smua.. Lama2 smua kaum laki akn biasa. Layaan, hahaha!

    YM Bundle :
    Bro dgn isteri bro dua2 ank sulung ke ni? Msing2 taknak ngalah.. Gengster jgk fmily bro, haha!

    ReplyDelete
  19. Ahhhhh! Memang tepat mengena Sis dedua situasi tuu. Erm, tp tak pernah terpiker pulak kesimpulannya perempuan ni golongan yg suka memujuk dan dipujuk. Err, sekali lagi terasa (-_-")

    Heheh! :P

    ReplyDelete
  20. Baca balek komen atas2. Komen Iman Lurv Islam tu rasanya betul gak, sebenarnya mengada-ngada. Okeyyy, terasa buat kali ketiga. Ahaha!

    ReplyDelete
  21. em sis, memang betul pun kadang2 sampai pening kepala dibuatnya,huhu

    ReplyDelete
  22. hakhakhak..kelakar pulak...mmg slalu jadik...especialy time kapel-kapel dulu...skrg ni dah 7 thn kawen baru le reti nak faham, org kata tak marah, means TAK la...hekhekhek..

    ReplyDelete
  23. saya tak macam tu..
    terus hentak-hentak kaki....
    wahahaha...

    kena terus terang, sebab laki susah nak faham...
    TAKNAK = NAK
    YA = TAK

    ReplyDelete
  24. sepertinya saya tidak tergolong kerana saya sangat sangat paham bahasa. cececece -_-

    ReplyDelete
  25. hahaha. mcm mugmerah je tu. kikiki. malu~

    ReplyDelete
  26. situasi yang mula2 tu... tapi yang last tu bez.. haha...

    tension2.. pelik2 je perangai perempuan haha.. suke la ckj buat macam tu.. :P

    ReplyDelete
  27. hee..mmg ada yg mcm ni...huhu~

    ReplyDelete
  28. hahaha...saya x nafikan kartun d atas..lalalala~

    ReplyDelete
  29. orang matang x merajuk ke?
    kena cari yg matang la..
    hahaha

    ReplyDelete
  30. Haha..dari smlm dh baca sampai hari NIH masih dok ketawa. Repay Jena beg idung NIH..

    ReplyDelete
  31. hahaha.. rasa lwk je.. tp dh mmg pmpuan cmtu kan.. nk wat cner... kih3

    ReplyDelete
  32. lumrah pompuan mmg gitu. kami pon sama :D

    ReplyDelete
  33. perempuan kan....tacing dan care lebey...hehe

    ReplyDelete
  34. seram jgk tau klu tetiba pempuan marahkat lelaki ni... dah pernah terkena... sy nk ckp dgn pmpuan ni kena berhati2... weee!!

    ReplyDelete
  35. hahaha ! biase laa tu , perempuan kan :)

    ReplyDelete
  36. Haha.. benda ni betul semua. Lol. Terasa lak, sebab memang penah berlaku dalam idup. Lol.

    P/S: Akibat selalu baca manga Jepun, dialog dari sebelah kanan ke kiri. Lol!

    ReplyDelete
  37. Ha'ah la..dialog dari kanan ke kiri..x perasan pulak..hehehe

    ReplyDelete
  38. betul la kata ktk sis..kmk camya..ngegeh hooo..mala jak mintak dipujuk...

    ReplyDelete
  39. besa laa pompuan, mulut cakap lain, hati cakap lain.. lepas tu tak bagi merajuk..

    ReplyDelete
  40. siyes kelakar sebab macam penah buat cam2.. perempuan camtulah sebab tu dorang boleh buat lelaki bengang atau bangang! kahkah

    ReplyDelete
  41. lama tak hapdet nih..?

    ReplyDelete
  42. haha.. da byase memang.. hek3.. best entry :)

    ReplyDelete
  43. hahaha.. betul3.. :)

    ReplyDelete
  44. hahahak mngade ngade la..better berterus terang je..marah ckp marah sng cerite

    ReplyDelete
  45. hahahaha...slalu terjadi! :P

    ReplyDelete
  46. seyes....x reti pujuk....kih3... malang la sape jadi awek nanti...har3... ksian dia.. :P

    ReplyDelete
  47. seriously,situasi2 gini selalu and i mean,SELALU berlaku...arghhhh tension nyerrrr!

    ReplyDelete
  48. hahhaha3..piqahpenanh macam ni.. lawak pon ada bila pikir blek..hahah

    ReplyDelete
  49. wakakaka . kelakar la . memang betol la ape yg sis al ckp tu .

    ReplyDelete
  50. memang fitrah wanita mcm tu..hehe nak jga hati punya pasal kot..hehe

    ReplyDelete
  51. pompuan memang cenggitu..pelik2...

    ReplyDelete
  52. biasa dah terkena mcm ni. wat dunno je la.

    ReplyDelete
  53. muahaha sentap mak nak -,-

    ReplyDelete
  54. perempuan mmg begitu... heuheuheu :)))

    ReplyDelete
  55. hehehe , aku nak ambik situasi yang kedua .. bnyak kali jugak lar kena . haha

    situasi pertama tuh , err , rasa2 macam xde lar sngat .. erk .? "rasa".?

    #lama aku x singgah blog ni .. blog ni sihat ? ecece .. ;p

    ReplyDelete
  56. mcm2 ..tp mmg betul..huhuhu

    ReplyDelete
  57. setuju !!!!!!
    byk sgt layan cerekarama or movie korea la kot

    ReplyDelete
  58. awak marah ke? :P
    hahahha

    ReplyDelete
  59. Hamboi5x,,, mengata pompuan nmpk...

    ReplyDelete
  60. ermmm..malu lak nk mgaku heheee *_*

    ReplyDelete
  61. haish! pompuan pompuan.. macam-macam.. apa yg dia nak tah? haha

    ReplyDelete

Hentam saja la...