17/03/2012

Hampeh Tahap Gaban #1

Dear journal,

   Maaf sebab aku slow gila update harini. Maklum la, lepas aku dengar cerita semangat bro Ben, aku terus pi Pertunjukan Belon Antarabangsa kat Putrajaya. Pada pandangan peribadi aku, sangat crowded and pengacara kata dalam 200 000 pengunjung yang datang. Seronok, memang seronok sampai ke malam. Aku dah la jakun tahap gaban tengok belon panas. 

portalegypt.com 

  Cuma, aku rasa kurang selesa bila dia mula main lagu ala remix and start ajak menari poco-poco. Entah la. Bagi aku, kurang kena dengan event. Kalau dia suruh sorak-sorak, ok lagi la, tanda sokongan. Kalau dah suruh menari, pasang lagu pelik-pelik, takut kita ni lupa diri pulak kan?

  Even kita pasang lagu remix sorang-sorang pun kadang-kadang boleh feel semacam and tiba-tiba lupa diri and rasa nak menari, jadi ‘gila’ kejap. Ini kan pulak kalau beramai-ramai diajak menari.

  Pada pandangan aku jela. Ada yang kata biasa-biasa je diorang ajak menari, pasang lagu macam tu. Terpulang la. Kalau takde apa-apa yang aku risaukan jadi, aku syukur.

**********************************************************************************

  Apapun, aku nak ajak lepak lepas cakap pasal isu semasa. Baru-baru ni aku ada bukak Youtube, saja browsing nak tengok video kelakar untuk hiburkan hati aku sikit. Tiba-tiba aku jumpa satu video ni.







  Bagitau aku. Kalau tayang kat Malaysia, korang nak rejam tv dengan batu ke, gelak sampai guling ke, atau terdiam dan tutup tv, pura-pura korang tak nampak iklan tu?

  Seriously aku ternganga. Hampeh.


8 comments:

  1. adehh..tak leh tengok plak video tu..slow gilak tenet aku ni..

    ReplyDelete
  2. pengacara tu nak semua orang goyang2 kot tu sebab ajak menari poco2..hehe.
    Iklan tu lucu lah, terutama muka orang yg ke-2 (burung, org 1, org 2), lucu sngt part menggelonsor tu..haha. Kalau ada kat Malaysia, saya akan ternanti-nanti iklan ni..hehe

    ReplyDelete
  3. Ym.Bundle [Blog.Sampah] :
    Alamak.. Bro trlepas nk maki iklan ni la jwabnya, hahaha!

    kay masingan :
    Tu la, dia ajak gerak2 kot. Tp dh ada pngunjung dh enjut2 badan mcm kat disko pulak, adeeh..

    Hahaha! Waah.. Bro akn trnanti2 ehh.. Klu ada kat ngara kita lpas tu kasi tempek muka artis2 ngara, msti jdi lawak antarabangsa, haha!

    "Chocoball!"

    ReplyDelete
  4. haha

    sama dengan naim.. :(

    boring gak..
    http://pemudattbc.blogspot.com/2012/03/semakin-hanyut-dengan-dunia-tidak.html

    ReplyDelete
  5. naim :
    Haha! Klu mcm tu slalu2 la browsing internet dgn bnda faedah.. :)

    ReplyDelete
  6. Owhoho.. Sy mmg minat Jepun. Lol. Tapi part iklan2 ni, rasanya Thailand lagi seronok kot. Iklan ni, ntah.. tak tau nk kata pe. Lol.

    Belon udara, teringat lak cte "UP". Seronok gak cter tu. Berbaloi tgk sbb motivasi yang ditunjukkan. Pasal poco2 tu, tu budaya yang ditiru apabila berkumpul beramai-ramai. Kadang2 ianya melupakan dan melalaikan. Atas sebab samalah banyak konsert dibatalkan kat Mesia ni. Hoho.. Salah satu contoh berhala ilh camni, hala ke lain walhal waktu skrg dah masuk waktu...

    ReplyDelete
  7. Apple :
    Haha! Mcm sy la, tak terkata. Mnganga je, haha!

    Yup, stuju sgt! Kita cuma risau, tkut melalaikn and yupe, brlebih-lebihan.. Apapun, dlm konsert pun sy stuju. Mmg boleh nmpk sndiri kesan dia, sbb tu risau..

    ReplyDelete
  8. hahah kita pun p, tapi p malam, so tadapat naik.. apa pun happy sangat g sana :D kita pun ttiba jadi jakunn gak kuikui

    ReplyDelete

Hentam saja la...