02/04/2012

Cerita Seram : Kisah Abang..


  LEPAK CORNER!

  Dah duk berbuih otak kita berfikir, meh sini aku bagi korang satu cerita psycho! Gerenti tekak kembang!

  AMARAN! Cerita ini tidak sesuai untuk dibaca oleh orang yang cepat geli dan mungkin boleh membantutkan selera makan anda. Cerita ini berunsur ganas/geli/loya kerana ini cerita psycho. Tak akan bertanggungjawab kalau pc anda rosak bila anda muntah atas keyboard.

 ********************************************************************************

  Abang.

  Sejak abang pulang dari gurun bersama ayah beberapa bulan yang lalu, abang sudah berubah. Dahulu, abang sangat kacak dan bertenaga. Kini.. Wajah abang terlalu cengkung, tubuh abang begitu kurus. Mata abang seolah-olah hendak tersembul keluar dari soket mata. Abang kelihatan teruk sekali.

andikafajar56.blogspot.com

  Aku dapat khabar angin, ayah mati dalam keadaan sangat ngeri di gurun sana. Kami hanya dapat semadikan tulang ayah sahaja. Syukurlah, abang terselamat. Kami tidak dapat bertanya apa yang berlaku kerana abang masih trauma.

  Kami tidak mahu memaksa dia. Abang, aku gembira abang dah pulang. Cukuplah itu sahaja.

********************************************************************************

  “Lapar.... Lapar...”

  Sudah beberapa hari abang terlantar di atas katil. Ibu dan teman wanita abang gigih memasak makanan kesukaan abang. Daging yang dibeli ibu semuanya mahal-mahal dan segar.

  Namun, abang mesti memuntahkan semua makanan yang dimasak. Dia mendakwa, mereka memasak daging busuk. Ibu cuba memaksa abang makan walau sesuap, namun abang enggan. Abang terus memuntahkan semua.

  “Lapar... Lapar...”

foodportfolio.com

  Ibu dan teman wanita abang saling berpandangan. Teman wanita abang meminta keizinan kami untuk menjaga abang. Dia kelihatan risau sekali. Lagipun dia tidak mempunyai keluarga, jadi dia banyak habiskan masa bersama kami. Ibu mengizinkan dia. Aku berharap, apabila abang mendapat lebih perhatian, dia akan kembali sihat.

  Abang, apa yang telah berlaku kepada abang?

********************************************************************************

  PRAANG!!

  Aku terjaga. Seperti bunyi pinggan pecah. Aku menatap jam loceng yang terletak di sebelah katil.

  3.00 AM.

  Walaupun aku terasa mengantuk, namun aku gagahkan diri untuk melihat apa yang berlaku. Bunyi seperti dari bilik abang. Barangkali teman wanita abang terjatuhkan barang di bilik abang.

alliff26.blogspot.com

  “Eh, ibu?”

  Aku melihat ibu berdiri kaku di hadapan bilik abang. Aku segera mengenggam lengan ibu dan menoleh ke arah subjek yang ibu sedang tatapi. Betapa terkejutnya aku melihat abang sedang mengunyah isi perut teman wanitanya hidup-hidup dengan rakus.

  “Sedap.. Sedapnya...”

  Abang mengomel sendirian sambil terus mengunyah usus-usus yang berselerak di atas lantai. Aku hampir muntah apabila mula terbau busuk. Busuk seperti bangkai! Ibu berlari dan terus memeluk abang dari belakang.

  “Abang! Kuatkan semangat! Jangan bagini, anakku!”

  “Ibu.. Tapi saya terlalu lapar.. Lapar...”

  Ibu terdiam. Ibu ‘hilang’ seketika, seperti memikirkan sesuatu. Kemudian, dia bingkas bangun dan mengheret mayat teman wanita abang ke arah dapur.

  Pintu dapur ditutup, dikunci.

  “Ibu! Biar saya tolong ibu!”

  “Tak boleh! Tolong tengok-tengok kan abang!”

  Aku terdiam. Air mata aku mengalir. Ibu..

  “Tidak ada cara lain lagi....”

********************************************************************************

  “Adik! Makanan dah siap dah?”

  Abang menatap wajahku sambil tersenyum.

  “Sebentar ya, abang. Ibu tengah masak lagi tu.”

  Sambil menjawab, aku terus berlari ke kaunter dapur untuk mengambil makanan. Abang sudah kelihatan sihat dan ceria sejak peristiwa itu. Kami sangat gembira dengan perubahan drastik abang. Namun aku tertanya-tanya, sampai bila tubuh teman wanita abang akan bertahan?

layoutsparks.com

  “Ibu, abang nampak semakin sihat. Apa kata kita cuba bagi daging lembu?”

  Aku memberi cadangan di sebalik pintu dapur yang sudah lama terkunci. Yang pasti, ibu sihat di dalam sana kerana hari-hari ibu mampu menyediakan makanan lazat untuk abang.

  “Hmmm.. Boleh juga kita cuba. Tolong belikan daging di pasar ya.”

  Tanpa buang masa aku terus ke kedai berhampiran. Ibu memasak makanan daging kegemaran abang pada hari itu. Aku terus menghidangkan makanan tersebut di depan abang.

  “Abang dah lapar ni. Abang nak makan.”

  Abang memotong daging itu lalu terus dimasukkan ke dalam mulut. Tiba-tiba dia mengeluarkan isi daging itu semula.

  “Ish, daging apa ni?! Busuknya! Abang tak dapat makan! Tak sedap!”

  Aku merenung abang. Dengus. Tidak berjaya. Aku menyampaikan khabar tentang kejadian tadi kepada ibu. Ibu hampa juga.

  Abang, sampai bila?

********************************************************************************

  Abang kelihatan sangat lapar. Ibu juga semakin lama, semakin lambat memasak.

  “Ibu, abang sudah mengadu lapar.”

  “Sabar ya... Ahhh!”

  Aku tersentak.

  “Ibu! Kenapa tu?! Biar saya masuk ke dalam! Saya nak masuk!”

  “Jangan! Jangaaan!”

  Aku terus menghentam pintu dapur sekuat hatiku. Aku tidak tahan lagi. Sampai bila kita mesti begini, ibu! Akhirnya, tombol pintu dapur berjaya aku pecahkan. Pintu terbuka perlahan-lahan.

  “Ibu!”

  Aku melihat ibu yang berada di atas kerusi beroda. Aku tidak dapat melihat kaki ibu. Baju ibu dipenuhi darah. Aku yakin, tubuh ibu tinggal separuh sahaja. Ibu.. Apa yang telah berlaku? Tiba-tiba abang muncul di belakang aku.

  “Ibu.. Lapar.. Lapar...”

  “Lapar? Sekejap ya abang..”

  Dengan wajah tenang ibu berpaling dan terus memotong jarinya satu demi satu. Air mata aku mengalir. Terlalu hiba aku rasakan. Setelah dipotong dan disusun kemas, ibu terus menghulurkan ‘makanan’ itu kepada abang. Abang tergamam.

  “Abang, makan ni. Abang dah lapar.”

thoughtlifeconnect.wordpress.com

  Tiba-tiba abang meracau dan menolak ibu sekuat hati. Ibu terjatuh daripada kerusi roda. Aku berasa mual, isi perut dan darah ibu mula mengalir deras di serata dapur. Ibu masih bernafas, namun menahan seksa.

  “Ini semua salah aku! Tak, ini semua salah ayah! Sudah beberapa bulan kami terkandas di gurun.. Tidak ada makanan, air semakin sedikit.. Ayah, ayah terus memotong organ-organnya dan berikan kepada aku sebagai makanan.. Aku menolak, namun ayah tetap memaksa!”

  Abang terus meracau dan meracau seperti dirasuk. Dia kelihatan trauma.

  “Dia asyik berkata kepada aku, ‘Nak, jangan bazirkan organ ayah.. Engkau kena terus hidup. Jangan risau.. Ayah akan terus hidup, hidup bersama kau..’”

  Ibu menatap abang sambil mengheret diri menuju ke arah abang. Ibu memegang ususnya sambil dihulurkan kepada abang.

  “Abang.. Tak apa.. Makan lah abang..”

  “Taknaaaak!”

  Abang berlari meninggalkan kami.

  “Abang terlalu lapar tu.. Tolong bagi jari ibu kepada abang.. Tolong...”

  Ibu berpesan kepada aku dengan air mata yang berlinangan. Akhirnya, ibu menghembuskan nafasnya yang terakhir. Aku menangis di sisi ibu buat seketika.. Ibu.. Aku mesti menunaikan hasrat ibu.

********************************************************************************

  “Abang?”

  Aku terus mencari abang di setiap sudut ruang. Abang masih tiada. Tapi aku terdengar sesuatu di satu bilik berdekatan. Bilik tetamu.

  Aku berjalan perlahan, membuka pintu. Aku tergamam lagi. Abang sedang menggigit tangannya dengan rakus.

  “Sakit, tapi sedap.... Sedap, tapi sakit.. Sakitnya... Sedapnya...”

berkeleygardencoach.com

  Saat itu juga, aku melihat abang terkulai layu perlahan-lahan. Darah memenuhi bilik itu.

  Abang.. Selamat tinggal..

********************************************************************************

  Kalau ajak aku berfikir, ada beberapa point aku boleh bagi melalui cerita rekaan aku ni.

  1. Kalau aku jadi ibu dia, aku dah bunuh dia. Tapi inilah namanya kasih seorang ibu. So, hargailah ibu kita walaupun dia tak bagi kita makan organ dia. Begitu jugak ayah dia yang nak dia terus hidup.

2. Walau apa yang berlaku, keluarga akan tetap bersama kita. Diorang akan cuba cari jalan demi kegembiraan kita. Walaupun kegembiraan tu menyusahkan diorang. Hargai keluarga kita.

3. Kalau taknak makan manusia, sediakan bekalan secukupnya kalau nak pi camping, wakaka!


19 comments:

  1. takde dhob ke nak makan? gurun kan..
    hehe

    ReplyDelete
  2. sedeyyy....sayu....tergamam seribu bahasa... Dalam betul maksut tersiratnya...nangess!!!

    ReplyDelete
  3. keli menari :
    Haha, ni mmg dh trkandas kaw2 dh ni..

    Taman Persinggahan Kayangan :
    Err, jangan lah nangis sis. Rileks2.. Crite psycho, tp mndalam mksudnya. :)

    ReplyDelete
  4. dasyat woooh. tak pasal pasal jadi kanibal =..=

    ReplyDelete
  5. mmg psycho. sedihnya.. dan terus insaf. kdg2 tak sedar pengorbanan ibu & ayah kpd sy. sob sob..

    ReplyDelete
  6. rasa homesick baca cerita ni walaupun sebenarnya baca ending dulu..

    *kes takut muntah depan keyboard*

    ReplyDelete
  7. Argh. Tak tahan. Geli. Tak tahan.. -__- Kenapa tulis benda macam nih. Ah.. -_______-

    ReplyDelete
  8. eww... kalau saya mak dia, saya biarkan dia mati.

    ReplyDelete
  9. \m/

    menarik entri ini.. teruskan. huhu

    ReplyDelete
  10. ada mksdu tersirat... :D Gulp.. >.<

    ReplyDelete
  11. miss no right :
    Haha! Sadis gila abang dia.

    Chic Na :
    Yes, ada ibu ayh yg brkorban lg teruk drpada ni. Bersyukurlah dgn ibu ayh yg ada..

    Encik H :
    Haha! Rileks la bro.. Crite je.. Klu buat komik lg muntah.

    takutake :
    Hahahaha! Bro, rileks! Tahan! Tahan skit! XD

    aku/a... h.... :
    Kmu tu hati kering, mana boleh jadi mak! Hahaha!

    naim :
    Trima kasih bro.. :)

    AiSyA LiEzA :
    Err, yes. Psycho + tersirat. Hehe.

    ReplyDelete
  12. Hadoi. Dah pelik gila ngan cite ni memula sebenarnya. Adeh. Kenapa nak makan organ manusia? Erkk! Rupanya ada nasehat. Baguslahhh. Hehe

    ReplyDelete
  13. Liyaa Mf :
    Haha! Itu la kepelikan yg nyata.. Rupa2nya ank lelaki dia dh gila la sis..

    ReplyDelete
  14. Oh tgh mkn!
    xnk baca dulu hehe tp still nk komen ;p
    mlm kang cik baca yea...huhuhu...

    ReplyDelete
  15. pergh...terbaik argh...meremang bulu roma baca cerita sadis & tragis ni...actually, saspens gak...tak ter"imagine" klimaks & ending cerita ni...yang xboleh blah, ada pengajaran la plop...hahaha...InsyaALLAH, akan lebih appreciate orang sekeliling...

    ReplyDelete
  16. Pernah baca cerita hampir serupa dari Jepun. Tapi ianya kekurangan moral seperti kisah ini. Tapi bagus sekali pengolahan tu, saya masih jauh sekali. Huhu..

    Jika saya adalah si ibu, tahu je anak sendiri macam tu, dah hantar terus ke rumah sakit jiwa (hospital mental). Tapi ini kasih sayang dan kasih sayang memadamkan banyak rasionaliti.

    Malangnya, zaman sekarang, kasih sayang turut berkurangan. Manusia bertopengkan bangsa dan agama untuk bermuka-muka, namun hakikatnya, mereka lupa, semua yang ada di sekeliling adalah ciptaanNya.

    ReplyDelete
  17. cik L.A.L.A :
    Haha! Ok3, take most of your time.. Mkn dlu, kasi hadam elok2 dlu.. :)

    Iman Lurv Islam :
    Haha! Thanks bro! Yelaaa.. Karang tulis crite psiko kosong, sah2 kena hentam dgn readers, haha! Tp yes, hargailah mreka yg brkorban utk kita. :)

    Apple :
    Oh, ye ke? Klu bro sudi, boleh kongsikan komik dia scara online, hehehe.. Apapun, klu sy pun sy dh hntar hospital sakit jiwa. Tp kita takde kat situasi dia. Mybe btul, ksih sayang ibu ni sgt kuat.. Kita la, yg slalu lupa pngorbanan diorg.. Haih, smoga bwk keinsafan. :(

    ReplyDelete
  18. Sis Al, saya dah cari komik tersebut online namun pelukisnya tak tercatat dalam search engine - "Fujimoto Akiho"
    Karya tersebut bertajuk "Meja Cinta" dan ianya diselitkan didalam buku berjudul "Rumah Ngeri" dan dicetak oleh penerbit dari Jakarta.

    ReplyDelete

Hentam saja la...